ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
یاداوری

معرفی، آموزش و لینک دانلود نرم افزار SolidWorks

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معرفی :

 ابزاری به منظور آنالیز فنی و طراحی کامپیوتری هر محصول با پیچیدگی و اهداف خاص خودش می باشد. این نرم افزار هسته ی مجموعه ی به هم پیوسته ای از اقدامات خودکار می باشد که از طریق آ ن ها می توان به پشتیبانی از چرخه ی حیات محصول بر اساس تکنولوژی های CALS پرداخت. به طور مثال تغییر داده به صورت bi-directional با برنامه های تحت ویندوز دیگر و یا ساخت و ایجاد آنلاین مستندات از جمله ویژه گی های این نرم افزار می باشد. این نرم افزار به نوعی یک رهبر جهانی در نرم افزارهای با تکنولوژی بالا محسوب می شود. به منظور توصیف محصولات با کیفیت بالا و قابلیت اعتماد و سودمندی این نرم افزار بهترین تصمیم برای صنعتمداران می باشد. راه حل های ارائه شده توسط این نرم افزار بر اساس تکنولوژی های پیشرفته ی مدلسازی پارامتری هیبرید و شمار گسترده ای از ماژول های خاص می باشد. توابع این نرم افزار بر اساس ویندوز هستند و در نتیجه از تمامی استاندارد ها و ESKD ها پشتیبانی می کنند.

سالیدورکس یک نرم‌افزار مهندسی طراحی به کمک رایانه است که بر روی ویندوز اجرا می‌شود و توسط شرکت فرانسوی داسو سیستمز ساخته شده و همچنان توسعه داده می‌شود. در حال حاضر نرم‌افزار سالید ورکس توسط ۱٫۳ میلیون مهندس در بیش از ۱۳۰٬۰۰۰ شرکت در سراسر جهان در حال استفاده‌است. این نرم‌افزار دارای سه محیط به نام‌های پارت (part) اسمبلی (assembly) و طراحی (drawing) می‌باشد. محیط اول برای رسم قطعه بوده، در محیط دوم قطعات یک مکانیسم بر روی هم سوار شده و در محیط آخر از آنها نقشه مهندسی (معمولاً برای نسخه چاپی) تهیه می‌شود. سالیدورکس توسط بیش از ۸۰۰٬۰۰۰ نفر از طراحان و مهندسان مکانیک به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربران سالیدورکس طیف وسیعی از کاربران خصوصی تا کارخانه‌های بزرگ را در بر می‌گیرند که پوشش دهنده بخشهای اعظمی از بازار ساخت و تولید است. فروش سالیدورکس به صورت غیر مستقیم و از طریق توزیع کننده‌ها و شرکای شرکت در تمام دنیا صورت می‌گیرد. نرم افزارهایی که رقیب برای SolidWorks محسوب می شوند را می توان نرم افزار AUTODESK Invertor، نرم افزار AUTODESK AutoCAD Mechanical و Solid Edge دانست.

نرم‌افزار سالیدورکس به صورت مستقیم با اینونتور، مکانیکال دسکتاپ و سالید اج رقابت می‌کند. این نرم‌افزار دارای قابیلت نصب نرم‌افزار CAM است که توسط شرکت سازنده تحت عنوان CAM WORKS به عنوان نرم‌افزار کمکی نصب می‌شود.

 

                                                       

سالیدورکس یک مدل ساز برای مدلسازی جامدات است که مبتنی بر پارا سالید بوده و از رویکرد پارامتری مبتنی بر ویژگی برای ساخت مدلها و مونتاژها استفاده می‌کند. پارامتر به ثابت‌های اطلاق می‌شود که مقدار آنها شکل یا هندسه مدل یا مونتاژ را تعیین می‌کند. پارامترها هم به صورت پارامترهای عددی نظیر طول خطوط یا قطر دایره بوده و هم به صورت قیدهای هندسی نظیر مماس، موازی، متقارب، هم مرکز و غیره هستند. پارامترهای عددی می‌توانند از طریق استفاده روابط با یکدیگر مرتبط بوده که امکان برآورده ساختن خواسته‌های طراحی را فراهم می‌کند. خواسته‌های طراحی به این معناست که طراح مایل است تا مدل نسبت به تغییرات و به روز آوری‌ها به چه صورت پاسخ دهد. به عنوان مثال ممکن است که شما بخواهید تا سوراخ در یک قوطی بدون توجه به ابعاد و اندازه‌های قوطی همواره در بالای آن قرار گیرد. دانلود SolidWorks به شما اجازه می‌دهد تا سوراخ را به عنوان یک مشخصه در روی سطح تعریف نموده و بدون توجه به مشخصات قوطی که بعداً معلوم می‌گردد خواسته خود را برآورده سازید. مشخصات (Features) به عناصر اصلی سازنده قطعات اطلاق می‌شود. مشخصات اشکال و عملیاتی هستند که قطعه را به وجود می‌آوردند. مشخصات مبتنی بر شکل نظیر برآمدگی‌ها (Bosses)، سوراخ‌ها (Holes)و غیره معمولاً با یک نقشه دو بعدی یا سه بعدی آغاز می‌شوند.

 

 

ویژگی های نرم افزار SolidWorks:

نرم‌افزار سالیدورکس دارای ویژگی‌های خاصی می‌باشد که آن را از سایر نرم‌افزارهای CAD مانند کتیا، پرو/اینجینیر، یونیگرافیکس، مکانیکال دسکتاپ واینونتور شاخص و متمایز می‌نماید:

• انجام طراحی کاملا حرفه‌ای در عین محیط ساده‌ی کاربری و سرعت بالا

• سهولت کاربری و آموزش در مقایسه با سایر نرم‌افزارهای CAD

• سرعت بالاتر نسبت به سایر نرم‌افزارها

• فعالیت بهتر و سریع تر.

• امکان معادله‌نویسی (Equation) بین پارامترها و انداز‌ه‌های مختلف در مدل

• امکان استفاده از جداول طراحی (Design Table) به منظور برقراری ارتباط بین اندازه‌ها و معادلات در محیط excel

• کاربرد آسان SolidWorks در نقشه و طرح های پیچیده با هزاران عامل.

• امکان ایجاد نماهای انفجاری (exploded view) و تهیه فیلم و انیمیشن از مدل انفجاری در طی مونتاژ یا دمونتاژ شدن مدل

  قابلیت ارتباط با بیش‌تر نرم‌افزارهای ماشین‌کاری مثل Edgecam ،MasterCam ،PowerMILL و… و نرم‌افزارهای تحلیل مانند Adams ،Abaqus ،Ansys و…

• انجام انواع عملیات طراحی و رسم اشکال مختلف هندسی و منحنی‌ها، قرینه‌کردن شی اولیه به‌صورت سه‌بعدی، اعمال شیب روی سطوح و…

  شامل بخش‌های مختلف ورق‌کاری، جوش‌کاری، ریخته‌گری، قالب‌سازی و…

• دارای ابزارها و ماژول‌های جداگانه‌ی شبیه‌سازی و تحلیل طراحی مانند Simulation ،Motion ،Flow Simulation ،SW Composer eDrawings

 

رابط گرافیکی کاربر یا GUI :

Graphical User Interfacing به معنای رابط گرافیکی قوی میان کاربر و نرم‌افزار است و همان‌طور که گفته شد مقوله Interfacing در این نرم‌افزار به بهترین نحو ممکن طراحی شده‌است. وجود کادرهای محاوره‌ای که با قرار گرفتن روی هر آیکون برای کاربر ظاهر می‌شود، با توضیحی مختصر و مفید، کاربر را از عملکرد آن آگاه می‌سازد. از سال ۲۰۰۳ قرار گرفتن تمامی Dialog Boxها در قسمت سمت چپ پنجره نرم‌افزار به مرتب شدن پنجره‌ها، رعایت مراحل کاری هر فرایند (Wizard) و عدم گیج شدن کاربر بسیار کمک می‌کند. امکان وارد کردن اندازه‌ها به صورت مستقیم در محیط سه بعدی به هر واحدی که مایل باشید نیز باعث تسریع در عملکرد طراحی می‌شود، حتی در قسمت های وارد کردن اندازه، امکانات فراهم شده‌است تا کاربر بتواند از عبارات و توابع ریاضی نیز استفاده کند.

مواردی مانند پشتیبانی بیش از ۱۰ زبان و وجود اشکال و آیکون‌های مناسب و هدفمند و پس زمینه آبی رنگ این نرم‌افزار باعث شده‌است تا ظاهر این نرم‌افزار از شکل یک نرم‌افزار مهندسی خشک مانند MDT کاملاً خارج شده و به یک محیط جذاب برای کاربر تبدیل شود.

 

اسکرین-شات-SolidWorks   اسکرین-شات-SolidWorks       اسکرین-شات-SolidWorks

 

MDA :

MDA سیستمی است که از طراحی و ساخت تا مونتاژ و تولید، از سفارشات تا بازاریابی و… را شامل می‌شود و با کوچکترین تغییری در هر مرحله مانند یک موج به تمامی قسمت‌های دیگر انتقال می‌یابد. به این مکانیزم، سیستم اتوماسیون طراحی مکانیکی گفته می‌شود. امروزه نرم‌افزارهای طراحی تنها برای ساخت یک مدل سه بعدی در کامپیوتر به کار نمی‌رود بلکه به منظور طراحی یک قطعه مکانیکی در چارچوب یک سیستم فعال و شناور و کاملاً متغیر با معادلات مکانیکی استفاده می‌شود و قابلیت اعمال تمامی فاکتورهای اصلی و جانبی محیطی را روی سیستم داراست.

 

محیط‌های سالیدورکس :

نرم‌افزار سالیدورکس دارای ۳ محیط اصلی می‌باشد که عبارتند از:

1. قطعه(Part)

2. مونتاژ(Assembly)

3. نقشه‌کشی(Drawing)

 

محیط قطعه(Part)

هر سیستم مکانیکی از قطعات و اجزا مختلفی تشکیل یافته‌است. برای طراحی یک مکانیزم به صورت کامل بایستی ابتدا هر یک از اجزا و قطعات آن را به صورت مجزا طراحی نمود. این کار در محیط Part صورت می‌گیرد. نقطه آغاز کار در این محیط یک نقشه(Sketch) دوبعدی یا سه بعدی است که از آن برای ساختن یک شکل خام استفاده می‌شود. در این بخش از نوار ابزار (Feature) بیشترین استفاده صورت می‌گیرد. همچنین در محیط (Part) امکانات مناسبی برای طراحی قالب‌های تزریق پلاستیک، ورقکاری، جوش دادن قطعات و غیره وجود دارد.

 

محیط مونتاژ(Assembly)

پس از اینکه قطعات به صورت مجزا در محیط (Part) ایجاد شدند آن‌ها را وارد محیط (Assembly) منمایند. در اینجا با اعمال قیود خاص توسط دستور (Mate) از نوار ابزار (Assembly) قطعات مجزا را به یکدیگر مرتبط می‌کنند. از جمله این قیود می‌توان به موازی(Parallel)، هم مرکز(Cocenteric)، عمود(Perpendicular) یا قیود پیشرفته نظیر قیود ایجاد چرخدنده یا بادامک اشاره نمود. یکی از امکانات جالب در این محیط امکان ایجاد تسمه برای پولی‌ها است که آن‌ها را به یکدیگر مرتبط می‌کند. از دیگر امکانات جالب توجه گزینه تشخیص تداخل(Interference Detection)است که به طراح اجازه می‌دهد تا با بررسی قطعه پس از مونتاژ، تداخل‌های احتمالی را با سایر قطعات تشخیص داده و نسبت به رفع آن اقدام نماید. در این محیط می‌توان با اعمال سرعت خطی و سرعت زاویه‌ای و همچنین شتاب ثقل، عملکرد مکانیزم را برآورد نموده تا تقریبی از کار مکانیزم به دست آید. هر چند که این امکانات برایشبیه‌سازی دینامیکی بسیار ناقص و ابتدایی بوده و روایت بسیار کاملتر آن در نرم‌افزار (Cosmos Motion) که در همین نوشتار بحث می‌گردد آورده شده‌است.

 

محیط نقشه‌کشی(Drawing)

در این محیط می‌توان اقدام به طراحی نقشه‌های دو بعدی نموده یا از قطعات و مکانیزم‌هایی که در دو محیط قبلی ساخته شده‌اند استفاده نمود. قابلیت‌های متعدد این محیط یک تخته رسم الکترونیکی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد که براحتی می‌تواند هر گونه ترسیمی را به شکل دلخواه و بدون مشکلات استفاده از راپیدوگراف و غیره در کوتاهترین زمان انجام دهد. از جمله قابلیت‌ها می‌توان به اندازه گذاری خودکار نقشه‌های ایجاد شده از روی قطعات، تعیین نوع هاشور برای سطح مقطع با توجه به جنس قطعه، تعیین نوع خطوط و غیره اشاره کرد.

 

 
مراحل طراحی یک قطعه

 

نکات برنامه‌ی SolidWorks Premium :

– نسخه‌ی 2014 آخرین نسخه‌ای است که ویرایش 32 بیتی نرم‌افزار نیز ارائه می‌شود و نسخه‌ی 2015 و بعد از آن صرفا در ویرایش 64 بیتی منتشر می‌شوند.

– نرم‌افزار در سه نسخه‌ی اصلی ارائه می‌شود که نسخه‌ی Premium کامل‌ترین آن‌هاست.

– جهت کاهش حجم، فایل‌های اضافی زبان که حدود 3 گیگابایت هستند حذف می‌شوند و به طور جداگانه قرار می‌گیرند.

 

 سیستم مورد نیاز :

جدول کامل حداقل‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را در این‌جا مشاهده کنید.

 

لینک دانلود :

 SolidWorks 2018 SP2.0 Premium x64

دانلود بخش یک – 2 گیگابایت

دانلود بخش دو – 2 گیگابایت

دانلود بخش سه – 2 گیگابایت

دانلود بخش چهار – 2 گیگابایت

دانلود بخش پنج – 2 گیگابایت

دانلود بخش شش – 759 مگابایت

دانلود SolidWorks_2018_SP2.0_Premium_Crack_Only

دانلود SolidWorks_2018_SP2.0_Premium_Installation_Video

 

SolidWorks 2018 SP2.0 Languages

دانلود بخش یک – 1 گیگابایت

دانلود بخش دو – 1 گیگابایت

دانلود بخش سه – 1 گیگابایت

دانلود بخش چهار – 3.77 مگابایت

 

دانلود سایر نسخه ها

 

آموزش :

دانلود مقاله آموزش به زبان فارسی

دانلود مقاله آموزش به زبان انگلیسی

 -------------------------------

منابع : downloadha.com ، ویکی پدیا ، sariasan.com، downloadly.ir

شرکت دانش بنیان رایانش سریع هزاره ایرانیان به منظور ارائه راهکارهای رایانش سریع، تحلیل داده، بیگ دیتا و کلان داده به سازمانها و شرکتهای عصر دیجیتال تشکیل شده است. خدماتی از جمله طراحی راهکارهای بیگ دیتا، راه اندازی دریاچه داده و انباره داده، ساخت کاتالوگ داده، تحلیل داده و یادگیری ماشینی و ... از جمله فعالیتهای این شرکت می باشد.

 

 

آخرین مقالات

کامپایل و نصب mfix-2016.1

درک عملکرد دستگاه های انرژی، محیط زیست و فرایندها...

معرفی کامل صف پیشرفته کاف...

آپاچی کافکا نیز پلت فرم متن باز به منظور پردازش جر...

روندهای معماری داده در سا...

هدف اصلی از پیاده‌سازی معماری داده، استانداردسازی...

کامپیوترهای کوانتومی: انف...

کامپیوترهای کوانتومی انفجاری در سرعت محاسبات ایجا...

رایانش مرزی یا EDGE COMPU...

در این مقاله تصمیم داریم با مفهومی به نام رایانش...

پردازش سریع تصاویر دریافت...

پردازش سریع تصاویر دریافت از راه دور (RS) در بسیار...

امنیت در مجازی سازی و رای...

مجازی سازی و رایانش ابری در رایانش ابری کامپوننت...

الگوریتم‌‌های پیش‌بین و ک...

استفاده از الگوریتم‌های پیش‌بین و هوش مصنوعی به د...

استفاده از سیستم چند عامل...

رایانش ابری یکی از راه حل های فشرده توسعه یافته بر...

۶ مهارت پر تقاضای بازار د...

متخصص دانش ابری (Cloud professional) یکی از عناوی...

جریان موازی بین منابع HPC...

چکیده انجام تجزیه و تحلیل یا تولید تصویری همزمان ب...

پردازش داده‌های جریانی در...

با ظهور وب ۲٫۰ و اینترنت اشیا، ردگیری همه نوع اطلا...

معرفی روش ها و ارائه پیشن...

چكیده محاسبات ابری یک فنآوری جدید نیست؛ بلکه روشی...

آیا فرآیند دموکراتیزه شدن...

ما وسط یک تحول تکنولوژیکی هستیم که شیوه سازماندهی...

کارکرد نظارتی و مدیریتی م...

محاسبات ابری و اینترنت اشیا به عنوان دو مبحث داغ د...

پیوند کلان داده با هوش مص...

سیستم‌های نرم‌افزاری تجاری همچون سرویس‌های ERP و...

محاسبات ابری قدرت رقابتی...

آیا فناوری دیجیتال، یک نیروی دموکراتیزه کننده است...

معماري لامبدا در مقابل مع...

معماري لامبدا تولید بی وقفه داده ها در دنیاي امروز...

زبان برنامه‌نویسی Milk سر...

زبان برنامه‌نویسی Milk که توسط دانشگاه MIT توسعه...

بیگ دیتا ، یادگیری ماشین...

سازمان‌ها گاهی اوقات به سختی تلاش می‌کنند تا با دس...

محاسبات مه چه هستند و چه...

در ابتدا همه چیز «ابر» بود، ولی حالا کلمه جدید «مه...

توسعه هوش مصنوعی مبتنی بر...

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، پژوهشگران "ام.آی...

نگاهی به کاربردهای رایانش...

رایانش ابری مبحثی است که این روزها زیاد به آن پرد...

نرم افزار شبیه سازی، آنال...

دانلود CST Studio Suite: ارائه راه حل های محاسبات...

دانلود Siemens Star CCM+...

نرم افزار Star CCM یک ابزار شبیه سازی قدرتمند است...

ورود بیگ دیتا به صنعت دار...

تکنولوژی در حال ورود به صنعت داروسازی است و پیش‌بی...

چهارمین جلسه meetup: اصلا...

مهاجمان اغلب با استفاده از اشتباهات کدنویسی کوچک و...

مدیریت خصوصیات صف در کلاس...

 لیست زیر ,ویژگی های صف را نمایش می دهد : acl_grou...

AMD از رویکرد طراحی تازه‌...

AMD چند روز پیش به‌صورت رسمی از رویکرد طراحی جدیدی...

دومین جلسه meet up:مقدمه...

فهرست : توضیح مختصر از توسعه ی کلودسیم نصب کلودسیم...

گالری تصاویر

hacklink al duşakabin fiyatları fethiye escort bayan escort - vip elit escort dizi film izle erotik film izle duşakabin hack forum casibom marsbahis marsbahisgirtr marsbahis matadorbet casibom starzbet